W aplikacji została wyróżniona odpowiednia kategoria produktów o obniżonych cenach. Użytkownicy znajdą w niej listę 10 podstawowych artykułów, które w danym momencie są najbardziej potrzebne. Zostały one wyselekcjonowane z organizacją koordynującą pomoc dla uchodźców i będą aktualizowane na bieżąco, w zależności od zapotrzebowania na dane artykuły.

Obecne wydarzenia są wstrząsem dla nas wszystkich. Żadne słowa nie oddadzą tego, jak bardzo jesteśmy poruszeni wydarzeniami na Ukrainie. Dlatego kiedy jej obywatele są zmuszeni opuścić swój kraj, naturalnym stało się dla nas podjęcie realnych działań, które pomogą im odnaleźć się w Polsce – mówi Wojciech Krok, CEO Lite e-Commerce.

Klienci przy okazji swoich codziennych zakupów mogą dodać produkty skierowane do uchodźców. Kurier przywiezie zamówienie klienta pod drzwi nawet w 15 minut, a produkty zakupione z myślą o obywatelach Ukrainy zostaną odłożone i zbiorczo dostarczone na miejsce zbiórki. Startup zrezygnował ze swojej marży, dzięki czemu wyselekcjonowane artykuły pojawiły się w aplikacji w niższej cenie. Oprócz umieszczenia ich w oddzielnej kategorii, mają one również specjalne oznaczenie w barwach flagi Ukrainy. Co ważne dla użytkowników, firma zajmie się również całą logistyką i pokryje koszty dostawy do punktu.

Umożliwienie naszym klientom możliwości wspierania obywateli Ukrainy i jednoczesna rezygnacja z naszej marży na tych produktach jest dla nas działaniem oczywistym. Mamy nadzieję, że użytkownicy będą chętnie korzystali z tej funkcjonalności i wspólnie będziemy pomagać – dodaje Krok.

Wcześniej Lite e-Commerce, w związku z agresją Rosji na Ukrainę, zdecydował się wycofać z Jush wszystkie rosyjskie oraz białoruskie produkty z swojej oferty. Z okazji Dnia Kobiet przekazał również darowiznę w kwocie 15 tys. zł na rzecz organizacji „EuroHelp”, która obecnie koncentruje się na wsparciu kobiet i dzieci z Ukrainy.

Lite e-Commerce Sp. z o.o. – to spółka w Grupie Żabka odpowiedzialna za tworzenie rozwiązań e-commerce. Spółka skupia się na tworzeniu technologii, budowie produktów oraz zarządzaniu operacjami e-Commerce w ramach Grupy.

Grupa Żabka to kompleksowy ekosystem convenience, którego celem jest upraszczanie ludziom życia. Grupa Żabka składa się z dwóch podstawowych jednostek biznesowych: Żabka Polska i Żabka Future, które są wspierane przez Przywództwo Strategiczne, definiujące strategię konsumencką, personalną i finansową. Grupa Żabka jest jedną z najdynamiczniej rozwijających się organizacji w Europie Środkowo-Wschodniej. Więcej informacji na: www.zabkagroup.com.